måndag 16 november 2009

Den är bloggen måste byta topic.

Helgen var galen. Jag vet inte vad som hänt, men helt plötsligt händer det saker i mitt liv.
I fredags åkte jag till Dennis som planerat. I hans lilla etta på Nortullsgatan drack vi vin och såg på Cirkus Möller där Dennis var med i en sketch. När programmet var slut så gick vi ner till Tranan. Det är 23års-gräns där men vi kom in ändå. Vi fick båda en liten kick av att få komma in och blev upprymda och glada. De flesta där inne va tre, fyra år äldre än oss.
Fem minuter senare stod vi och höll i var sin whiskey sour och kollade oss omkring. Två tjejer stod lite längre bort i baren och kollade mot oss. Dennis hade tydligen vart på dejt med den ena så vi gick dit.
Dennis kom igång och snackade livligt med sin gamla dejt som såg rätt bra ut. För mig gick det inte lika smidigt. Jag sa att jag var lajvare och ett av mina största intressen var World of warcraft. Hon tände inte på det. Inte ens när jag sa att jag var på medeltidsveckan varje år och hoppades på att en vecka skulle bli tre...
Jag vet inte varför hon inte hakade på mina fantasier men jag bytte taktik och frågade istället vilket del av New york som va hennes favoritområde. Det var West village och jag hade fått upp ett intresse. Jag sa att mitt var East village och påpekade att lite retsamt att west village var helt ute nu. I samma sekund som hon skrattade ringde min telefon. Det var ett nr som jag inte kände igen.
"Hej, det e Linda! Jag gick i din paralellklass på gymnasiet" sa hon glatt och gjorde mig förvirrad. "Nej, jag vet inte riktigt" sa jag.
Efter en stund när hon förklarat lite närmare kom jag på vem hon var. Det var en tjej som var snygg och aldrig hade tittat åt mitt håll i skolan och nu helt plötsligt ville hon att jag skulle komma till Hotell malmen där hon och hennes kompis va. Kompisen skulle tydligen hem.
Vi la på och jag tänkte över situationen i en halv sekund och sa sen till Dennis att jag var tvungen att gå. Han kollade lite undrande på mig och sa "ok".
I taxin tänkte jag på det hon hade sagt i telefonen om att hon hade sett mina NY-bilder på Facebook. Vi var ju inte vänner på FB!?
När jag kom så stod hon i dörren och snackade med dörrvakten och när hon såg mig lös hon upp och nästan skrek "här e han". Hon tog tag i mig och slet in mig i baren. Vi beställde var sin frosen Margarita. Hon skålade med mig och sa "grattis!" "Tack" sa jag. Jag hade helt glömt bort att jag fyllde år och förmodade att hon visste att jag fyllde år tack vare FB.
Vi satte oss ner i en soffa. Vi satt ganska nära varandra och jag kännde mig lite blyg och sa inte så mycket. Hon däremot snackade på.
När hon reste sig och skulle gå på toaletten så la hon två små tabletter i min hand. "Vad e det?" frågade jag. "Efedrin" sa hon "Det e roligt". Jag svalde dom med det sista jag hade i drinkglaset och när Linda kom tillbaka från toan så sa hon att vi skulle vidare så vi gick ut på Götgatan och hoppade in i en taxi. "Gröndal" sa Linda till taxichaffören och hon förklarade för mig att vi skulle till en svartklubb.
Vi bad chaffören att byta radiokanal men han hittade inget som passade oss och när åkte hornsgatan ner så märkte jag hur vi pratade i munnen på varandra och att vi snackade väldigt snabbt.
Klubben låg i ett litet hus precis innan Gröndal. Det kostade 50 kr var att gå in. Jag hade inga kontanter så Linda betalade. Jag kände igen han som hade klubben. Han var en före detta medlem i bandet The Plan, Micke tror jag att han hette.
Linda träffade en kompis och jag ställde mig i baren. Jag började prata med en skäggig kille som stod brevid mig. Han sa att han gärna bjöd på en öl, jag hade ju inga kontanter. Han sa att han precis hade vunnit 5 miljoner, köpt en lägenhet för 3 och hade nu 2 miljoner kvar. Han gav mig en öl och försvann. Jag vände mig om och såg Linda komma emot mig. Hon såg glad ut, pussade mig på munnen och la en tablett till i min hand. "Kom" sa hon och drog mig ut på dansgolvet. Vi dansade, drack öl och hade båda stora ögon som lös av glädje och förmodligen efedrin.
Vid tretiden så tog vi en taxi hem till mig. Hemma så fick vi snabbt av oss kläderna och började en sexakt som från början var väldigt livlig men slutade med att Linda sov. Hon snarkade! Jag gick ut i köket och hämtade ett glas vatten. Jag drack lite själv och försökte sen väcka Linda för att hon skulle få i sig lite men hon sov djupt. La mig brevid henne och somnade efter en halvtimma.
Vi vaknade vid halv tolv. Vi låg med varandra. Åt frukost. La oss i soffan och kollade 5 avsnitt av Bored to death. Låg med varandra. Gick ut och åt en pizza. Gick hem och låg med varandra sen åkte Linda hem och jag åkte till Kungsholmen där Dennis var på ett vernisage. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar