torsdag 12 november 2009

Hämnd!?

Dagen innan jag åkte till New york köpte jag en ny mobil på phone house. En c901.
När jag satt på planet tog jag upp telefonen och kollade alla funktioner(i flight mode så klart). Jag märkte snart att kameran buggade och det var just för kamerans skull jag hade köpt mobilen. Jag kunde ta bilder men när linsskyddet var öppet så hoppade den mellan menyerna som den ville och det blev svårt att fota.
Så igår när jag hade blivit av med den värsta jetlagen gick jag upp till Phone house i Skrapan.
Jag berättade om mitt problem och eftersom det bara hade gått precis sju dagar så kunde jag byta den rakt av. Så länge jag hade kvar en hel kartong och alla tillbehör.
Visst. Jag tog tunnelbanan hem. Hämtade kartong, laddare och manual och åkte tillbaka.
När jag tog upp allt på disken så säger han med ens att det här går inte för att kartongen inte är perfekt öppnad.
Jag tittade undrande på honom och frågade "Vad!?" "Nej det här godkänner dom aldrig" "Men" sa jag "Jag har ju aldrig blivit informerad om att kartongen ska va hel!?" "Jag informerar alltid kunderna om det" svarade han snabbt.
"Ok, jag får alltså ingen ny telefon pga att det är en repa på kartongen!?" "Nej, precis" sa han och tittade ner i disken. "MENFÖRIHELVETE jag har har ju aldrig velat ha nån kartong, jag har köpt en TELEFON!!" sa jag och var riktigt upprörd. "Ja, jag kan inte göra nått när kartongen ser ut så här" sa han och såg mer och mer skyldig ut.
"Så, vad tycker du att jag ska göra göra med min trasiga mobil som jag har köpt av er?" sa jag så lugnt jag kunde. "uppgradera programva" "Det har jag gjort" sa jag innan han hann säga klart meningen. "Då får du skicka in den på reklamation".
På väg ut från skrapan målade min hjärna upp bilder på hur jag hade en pistol mot säljarens huvud och sa lugnt "Jag MÅSTE trycka av för du uppfyller inte kraven på hur en människa ska vara" och när jag la mig igår så målade jag upp minst 100 liknande scenarier.

Vad ska jag göra!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar