lördag 31 oktober 2009

This is it


This is it skulle jag vilja säga direkt från hjärtat nån gång, men min tid är väl inte kommen än.
Filmen va bra. Mitt under visningen fick jag en stark förnimmelse om att MJ verkligen är död och känslorna svallade fram i mig men hag höll tillbaka tårarna.
Jag tyckte mig se Andy Warhol i Michael me det kanske bara va jag som tyckte.
Efter filmen gick vi ner på Riche. Vi gick in till lilla baren. Det var fullsmockat med folk men lyckades ändå ganska snabbt få tag i en Whiskey sour till mig och en Mojito till Helena.
Helena pekade bort på en tjej som hon sa hade tittat på mig och jag började direkt söka efter det fel hon hade sett på mig.
Plötsligt dök Dennis upp. I släptåg hade han några killar som han pressenterade som sina vänner från US and A och imiterade Borat.
Allt folk gjorde så att jag och Helena hamnade längre och längre in i ett hörn och när drinken va slut så tog vi tunnelbanan hem till mig.
Helena hade barnfri helg och då sover hon ibland på min soffa.
Hemma så frågade Helena om jag hade nån sprit och det enda jag hade var en kvarting Skåne akvavit som jag hade glömt att ta med till en kräftskiva för ett par månader sen.
Jag tog fram en sillburk. Vi hade Spotify, vi hade sprit, helan gick och jag var glad. Jag kunde koppla av från min oskuldspress för en stund.
En halvtimma senare när jag låg böjd över toaletten och lät spriten och sillen komma upp igen tänkte jag att This is it för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar